Monday, March 15, 2010

chinta (suka sangat eja cinta macam ni~)

dear diary,

Phewww .. dah lama tak update blog yang dah bersawang ni .. Hari ni aku nak cerita sikit pasal chinta .. sebabnya asal aku bukak jer fesbuk,kawan2 aku semua cakap pasal chinta .. chinta terluka lah,hepi sebab chinta lah,dah declare kapel lah,dah putus lah padahal dah bertahun berchinta .. yang ni aku tak faham .. dah lama berchinta tapi tetiba cakap tak serasi .. sumpah aku tak faham ..





ada kawan aku yang aku baca dari blog dia .. dari pembacaan aku yang tak berapa rajin nak membaca blog org ni, aku dapat menyelami perasaannya yang menchintai tapi tak dichintai ~ceywahh .. setelah dia banyak menghabiskan masa bersama si laki itu,tiba-tiba lelaki tu cakap "i anggap u macam family jer" .. hello,family itu bila pompuan tu lahir dari perot mak kau .. kau dah berkepit dengan dia ke hulu ke hilir dah tu menanamkan perasaan bahagia,perasaan chinta padanya dan apabila dia meluahkan yang dia menchintai kau dengan senang2 jer kau cakap anggap family .. fine,aku tau chinta tak boleh dipaksa .. dan aku tabik pada kawan aku tu yang betul2 berani mulakan langkah .. tapi,kalau kau taknak berchinta dengan dia at the 1st place,jgnlah kau melayan dia bak awex kau .. layan dia keras cket .. jgn terlalu hanyut dengan ikatan "family" yang kau cipta tu .. tapi bila aku buka blog kawan aku tu hari ni dia cakap akhirnya dia dihargai .. aku tumpang hepy kalau akhirnya dia dichintai .. cume aku tak tau mungkinkah dgn lelaki yang sama .. tapi aku harap chinta itu dibalas bukan atas dasar simpati .. serigala,jgn sedih2 tau ..





aku bukanlah hebat sgt dalam chinta2 ni sebab aku pon pernah melukakan hati lelaki yang menchintai aku (bajet hot la tu) .. tapi aku belajar dari kesilapan aku dan meletakkan chinta itu bukan keutamaan aku .. aku try pk mende lain yang boleh buat perhatian aku teralih .. sebab manusia ni bila masuk je bab chinta ni mula lah hanyut dengan feel jiwang dan akan keluarlah perkataan kalau,kenapa .. ustazah ada cakap,tak baik gune perkataan kalau dan kenapa .. cewah ..







aku pun selalu gak jiwang2 ni terutamanya bila bergaduh .. mulalah aku bermain dengan hati dan perasaan .. lemau jer aku rase .. aku suke dengan kisah chinta kawan aku Tity (bkn nama sebenar) .. sepanjang hidup dia tak pernah berchinta ,then di kampus,dia berkenalan dengan seorang mamat yang kitorang tak suke sebab kitorang anggap mamat ni buaya .. aku tak pernah lah nampak kebuayaan mamat ni tapi bile semua org cakap dia buaya,aku pun terpengaruh .. kelemahan aku adalah aku mudah terpengaruh dengan kata2 org which is tak baik langsung berperangai sebegini .. kih3 ..







satu hari Tity balik bilik .. katil dia kat atas katil aku jer .. dia bagitau mamat ni nak berkenalan dengan dia .. aku mcm what!!! ye lah tity ni pakai tudung labuh,alim,warak heh,dah la tu puji nnti kembang plak minah sabah bah ni .. tapi mamat ni kan buaya .. tapi tak pe ,love is blind rite .. but actually,love isn't blind tapi kite yang blind .. huhuhu .. aku cuma cakap berkawanlah dulu sebab aku taknak tity kecewa .. n yes,aku tak pernah tengok tity sebahagia tu .. merah jer pipi dia bila aku usik .. thennnnnnnnnnnnn,jeng2 .. bila cuti semester,tity mesej aku cakap dia akan kawen dengan mamat tu dan akan diijabkabulkan di pejabat kadi sabah pukol sekian2 .. (padahal lupe~yelah ape hal plak aku kena ingat tarikh kawen dia)


aku mcm ternganga jer tapi deep down inside my heart,aku tumpang hepy tengok tity hepy .. siapa sangka dia yang tak pernah berchinta,tapi bila sekali kenal terus nikah .. n sekarang dah ada anak yang comel .. memang chinta meyebelahi dia .. mamat yang aku anggap buaya ni rupe2nya tak buaya malahan boleh jadi penchinta yg setia ..







aku pun nak jadi mcm dia .. tapi skarang bukan masa sesuai untuk aku settle down .. tungguuuuuuuuu .. dear diary,aku rase cukoplah takat ni dulu aku menulis .. nak buat kerja pulak okayyyyyyyyyyy .. bubye ..



p/s:lalink,mlm tadi sweet sgt .. uweeekkk ..

4 comments:

  1. oh apakah???

    terkantoi sudah.....

    waaaaaaaaaa.........

    ReplyDelete
  2. CINTA..satu perkataan yg terlalu sukar dimengerti. sampai...kadang2 aku pon tak rasional dah bile berhadapn ngn mende nie.
    Hope...ape pon cr lah cinta n keredaan ALLAH..Bercinta krn ALLAH..bukn krn nafsu.

    ReplyDelete
  3. serigala~ko xpyh la nak hide dari aku .. huhuhu .. jage chinta tu elok2

    pojie~yup .. btol tu ..

    ReplyDelete

sweet talking