Thursday, January 28, 2010

Melayu mudah lupe ke ..

Dulu .. aku ada sorang kawan .. dulu aku dan dia kawan baik .. tapi sekarang kami dah tak baik .. mungkin dah jadi musuh baik .. sebab dia dah ada kerja yang bagus .. ibu aku cakap,itu mungkin perasaan aku jer .. tp sebenarnya ibu tak tahu hati aku menanggung perasaan malu bile senyuman yang aku lemparkan dia tak balas .. malah berpaling lg okayy .. kesian aku okayy ..
sekarang dia dah pakai kereta besar .. aku kereta kecik pon tak ada .. yang aku ada kereta lalink aku lah .. itu pon kalau aku dan dia jadi kawen .. bukan aku taknak beli kereta tp 1st sebab aku takot okayy bawa kereta ditengah remang2 kotaraya .. 2nd sebab aku baru jer kerja .. lgpon pada aku,kereta itu tak penting sebab aku dah ada driver aku yang akan sentiasa bersedia bawa aku kemana saja .. dan sepanjang aku kat putrajaya ni,tak pernah lagi aku balik kampung aku naik bas .. sebab driver a.k.a lalink tak bagi .. dia cakap bahaya .. tp memang pun ..
aku pernah ada pengalaman buruk dengan pemandu teksi yang aku rasa nak buat benda tak elok pada aku .. mujur aku cepat turun dari teksi buruk tu .. mase tu aku dah terfikir "kesian laki aku kalau aku kena tuttttt dengan driver teksi keparat tu" .. ok,balik semula pada kawan aku tu ye .. dia dah sombong dengan aku .. padahal dulu,kamilah yang paling kamceng .. kenapa yek .. dalam zaman serba serbi moden ni, ada lagi makhluk tuhan yang berperangai macam ni .. yang memandang status,duit and pangkat .. memang aku kerja biasa jer tak macam dia ..
tapi who cares?
kerja bagus tu tak boleh bawa ke dalam kubor lah .. memang aku rase sedih sgt3 .. kadang-kadang aku taknak pun terserempak dengan dia .. sebab it annoys me a thousand times .. aku tak berdendam pun apatah lagi mahu mendengki donkey ni .. aku relax jer .. huhuhu .. tapi ye lah,nasib dia mungkin sepuluh kali lagi baik dari aku .. tapi aku bersyukur dengan apa yang aku ada ..
tapi kau pun satu .. kalau nampak aku tu,senyumlah .. kalau taknak senyum pun pura2 lah senyum janji kau senyum .. taknak tegur pun takpe .. aku pun taknak borak dengan kau .. sebab aku tau nanti kau akan start sakitkan hati aku seperti mana kau selalu buat ..
tapi kereta kau memang chantik tau .. see .. aku tak jeles pun dengan kau kan .. jadi kite kawan ekk? owh plesss .. aku tipu jer .. ho3 ..
aku percaya Tuhan tu dah bagi rezeki masing2 .. cuma pandai2lah kite nak spread dia kasik dia beranak pinak and jadik kaya raya .. aku taknak kaya raya,tapi aku nak hidup senang jer ..
kepada kau yang bernama ***** aku doakan kau bahagia .. Demi Allah,aku tak marah kat kau .. cume aku terkilan kenapa kita jadi macam ni .. aku ingat kita akan kawan selamanya tapi aku silap .. aku malas nak sentimental jiwang karat ni .. tapi kalau kau jumpe aku senyum lah .. senyum tu kan satu sedekah kan .. kan kan kan .. tata

1 comment:

  1. kawan menangis susah nak cari reena. Sebab tue kne pandai pilih kawan. Kdg2 kwan leh bawa kita ke syurga dan kdg2 sebaliknya. Adat manusia, bile senang, semuanye mula meninggi diri. Doa banyak2 semoga kita tidak termasuk dlm golongan itu. Nauzubillah...

    ReplyDelete

sweet talking